Avagy hogyan látni a közéletet az 1. emeleteről

Vidéki panelos

Vidéki panelos

Hogyan veszítette el szavazatomat a Momentum

2019. június 01. - Bolog

 

Az Európai parlamenti választások eredményének ismeretében persze már teljesen mindegy, hogy 344.512 vagy 344.513 szavazatot kapott a párt. Megvan 2 képviselői hely. Gratulálok nekik!

Mégis fontosnak gondolom leírni, hogy lett a szám vége 512. 

Szeretnék és igyekszem tudatos szavazó lenni, aki megfontolja döntéseit, számára fontos értékeket képviselő pártok, vagy képviselők mellett teszi le a voksát. Ezt árnyalandó, igyekszem azt is figyelni, hogyan tudja, van-e releváns ereje képviselni az adott közegben az adott elvet/elveket. Igen ebben az is benne lehet, hogy nem minden szavazásnál ugyanazt a pártot támogatom.

Az EU parlamenti választásra 2 párt maradt versenyben nálam, (az, hogy miért és hogyan nem ért el egyetlen párt kivételével senki sem azért, hogy rájuk szavazzak az egy másik poszt témája lesz)., melyből az egyik a Momentum.

Többek között azért mert a választási programjukban (Ne adjuk a jövőnket https://momentum.hu/wp-content/uploads/2019/03/Ne-adjuk-a-j%C3%B6v%C5%91nket-Momentum-EP-Program.pdf) rendszerszinten fogalmaztak meg programot, a rendszeren szeretnének javítani (pl.: EU intézményrendszerének hatékonyabbá tétele, EU elnök választása stb.). Hurrá! Végre valaki, aki rendszerszinten néz folyamatokat és arról van véleménye, javaslata is!

Egészen május 24-ig ők voltak a befutók. Aztán belefutottam a hírekben Fekete-Győr András 4 (az ő megfogalmazásában 3+1 népszavazási kezdeményezésébe). Fekete-Győr András a Momentum elnöke, ezért ezt a kezdeményezést is a párthoz kötöttem. Az ezt bejelentő facebook poszt szerint ezek "az Orbán-rendszer tartópilléreit aknázhatják alá." Ez volt az a pont, amikor eldöntöttem, nem ők kapják meg a szavazatomat.

Nézzük miért.

1. STADION STOP - legyen tilos magyar adófizetői pénzből 3ezer férőhelyesnél nagyobb sportlétesítményt építeni!

Számomra elfogadható, hogy legyen az országnak egy olyan sportlétesítménye, ahol nemzetközi tornákat rendezhet, ahol a válogatottak világszínvonalú létesítményben mutathatják meg tudásukat. Ezt szerintem adófizetői pénzből fel lehet építeni és fenntartani. Annak pedig külön örülnék, ha nem csak 3 ezer ember férne bele. Értem én, hogy mi van a kérdés mögött, de a rendszer jelenlegi felépítésében meg fogja oldani, hogy megépüljön, aminek meg kell épülnie még egy Igen többségű szavazás esetén is. Tehát az ígéret szerint a rendszer tartópillérei nem sérülnek ebben az esetben. Javaslatom nincs a számomra logikátlannak tűnő stadionépítési láz és adóforintok költésének megakadályozására, de azt gondolom a fentebbi kérdés sem megoldás.

2. PROPAGANDA KIVÉREZTETÉSE - semmilyen média ne kaphasson az előző üzleti évi árbevétele 20%-át meghaladó mértékű kormányzati kommunikációs megrendelést!

Értem az elvet, vagyis érteni vélem (a kormány ne rendelkezzen médiatúlsúllyal és ne legyen saját médiája, ahol annyi pénzt költ el kommunikációra, amennyit szeretne közpénzből). Valamiért nekem ez is sántít, noha itt valami rendszert befolyásoló javaslat körvonalait vélem felfedezni. Ami hirtelen eszembe jut, akkor majd kapnak pártmegrendelést és a probléma máris megoldva.

3. POLT PÉTER ELMOZDÍTÁSA - ne maradhasson Polt Péter a 9 éves mandátumának lejárta után automatikusan legfőbb ügyész!

Ezt nem is tudtam értelmezni, mert jelen helyzetben legjobb tudásom szerint (Alaptörvény) a legfőbb ügyész mandátumának lejárta után a köztársasági elnök javaslatára az Országgyűlés 2/3-os többséggel választja meg (jelen pillanatban a kormány bárkit képes utódjának választani). Így a rendszer marad, csak a név cserélődik, feltételezésem szerint hasonló elvek mentén működne, mint jelen helyzetben.

A fentebbi javaslatok leegyszerűsítenek folyamatokat, a rendszert Igen/Nem pólusokra bontják, melyek szerintem pont azt lehetetlenítik el, hogy úgy vizsgáljunk egy folyamatot, hogy megtartsuk belőle, ami jó és elengedjük, ami nem jó.

Míg az Olimpia megrendezéséről szóló népszavazási javaslatuk szerintem egy rendszerdöntéssel szemben hivatott ellenpólust mutatni, addig ezt a fentebbi pontok esetében nem látom.

Ugyanakkor sok erőt, kitartást kívánok, hogy annak a rendszernek a megváltoztatásához, amely a kérdéseket generálta. 

A bejegyzés trackback címe:

https://videkipanel.blog.hu/api/trackback/id/tr7514872816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brix 2019.06.02. 18:43:14

Nagyon is logikus a Momentum javaslata, hogy a tegyenek féket a kormányzati megrendelésekből felhízlalt , politikaközeli egyének által tulajdonolt kommunikációs cègek pofátlan közpenz- lenyúlásanak. A párt megrendelések soha nem olyan volumenű megrendelések , mivel a pártoknak sokkal kevesebb pènzük van, mint a kormánynak, így hatékony lehetne a javaslat...( más kèrdès , hogy " wishful thinking " egy orbáni , autoriter rezsimben...A Momentum másik javaslatat még lehetett volna említeni: applikáció amely azonnal megmondjay hogy egy adott termèknek vagy szolgálatának van köze a NER- hez..Így pl eldönthetjük hogy igénybe akarjuk - e venni egy milliárdokkal feltőkèsített Orbán csókos szolgáltatásait , vagy sem..

nemecsekerno_007 2019.06.02. 19:02:56

1. STADION STOP - legyen tilos magyar adófizetői pénzből....

Blablabla....

Legyen tilos azoknak nyugdíjat adni, akiknek nincs itthon járulékfizető családtagja... Évi 1000 Mrd Ft a kiesés ezek miatt... ha már az adófizetők lelki üdvéért aggódtok...

A többi a szokásos bullshit....

Gyakorlatilag semmi esélye a jelenlegi ellenzéknek a kormány ellen és ha tovább tudják folytatni azt ami 2010-ben elkezdtek akkor még ez a semmi is kevesebb lesz...

... és ami a legfontosabb, olyan sokan lesznek érdekeltek az így kialakult adó-, családtámogatási, vállalkozói rendszer fenntartásában, hogy visszacsinálni sem lehet. Szerencsére...

végre eljutunk oda, hogy nem az eltartottak határozzák meg az ország jövőjét...

Szalay Miklós 2019.06.02. 19:08:57

Egy tömör és velős elemzése az EP választás utáni magyar helyzetnek:

egyvilag.hu/#politizal

moloy 2019.06.02. 19:14:36

@Brix: A javaslatot annyiban egészíteném ki, hogy minden párt, a kapott szavazatainak arányában annyi plusz támogatást kapjun, hogy minden szavazójának tudjon adni egy, a javasolt applikációt futtatni képes okos-telefont. De! Az applikáció azt is mondja meg, hogy az adott terméket, vagy szolgáltatást melyik párt szimpatizánsa kínálja. (Magyarul: kire adta szavazatát.) Kívánságra, a telefon értéke sörre/usw. is beváltható legyen.

Nagykörúton túli magyar 2019.06.02. 19:22:16

@Brix:
"applikáció amely azonnal megmondjay hogy egy adott termèknek vagy szolgálatának van köze a NER- hez..Így pl eldönthetjük hogy igénybe akarjuk - e venni egy milliárdokkal feltőkèsített Orbán csókos szolgáltatásait , vagy sem.. "

Szóval akkor támogatod a listázásokat, értem.
Volt már ilyen próbálkozás pár évtizede.
Szégyeld magad, már megint magyarnál vásároltál...

BrianZ 2019.06.02. 19:54:52

@nemecsekerno_007: Ezt nem gondolom, hogy igaz. Most 25-35% adója tart el mindenkit. Azok, akik tisztán adóznak, azok az igazi dolgozók, mert nincs másik kft-ben valamilyen kamu fb állásuk, nem közpénzből fenntartott cégnél vannak, stb. Most ez a kevés az, aki eltart mindent, nekik van elegük, hogy a pénzt hülyeségekre költik. Nem az összes pont rossz, hanem azt kellene észrevenni, hogy tényleg állami szinten folyik a közös pénz elszórása, ellopása.

BrianZ 2019.06.02. 20:00:24

@Nagykörúton túli magyar: ki a f.sz kezdte a listát? A Figyelő, meg előtte K. Gábor! Az MSZP pont azért vesztette el 2010-et, mert azt hitték, tisztességes a fityisz párt, ezért nekik nem voltak listájuk, talán mert féltek, hogy újra III/III-as listázás gyanújával fogják őket szívatni - nem ez történt, a fityisz a mai napig kém módszerekkel dolgozik, még sincs bajuk.

inteligencs elenzeki 2019.06.02. 20:23:12

@Nagykörúton túli magyar:

"applikáció amely azonnal megmondjay hogy egy adott termèknek vagy szolgálatának van köze a NER- hez..Így pl eldönthetjük hogy igénybe akarjuk - e venni egy milliárdokkal feltőkèsített Orbán csókos szolgáltatásait , vagy sem.. "

Ez a kezdeményezés önmagában is balf.szság, és felvet néhány személyiségi jogi kérdést is.
De ok. játsszunk tovább, ki kéne egészíteni azzal is, hogy mely cégek állnak még volt Kádárista párttitkárok, vagy spanjaik tulajdonában?
Aztán menne mindenki a külföldi tulajdonú bevásárló központokba nem magyar termékeket vásárolni.

felső határ nincs 2019.06.02. 20:36:16

Erdekes, en leszarom egy part "ertekeit", amelyik konvertiilis valutaban fizet, annak dolgozom.

felső határ nincs 2019.06.02. 20:42:21

@Brix: "Nagyon is logikus a Momentum javaslata, hogy a tegyenek féket a kormányzati megrendelésekből felhízlalt , politikaközeli egyének által tulajdonolt kommunikációs cègek pofátlan közpenz- lenyúlásanak. "

Nyilvan napirendre kerul a dolog a Momentum kedvenc kocsmajaban, de nem a parlamentben

Ha ha ha

Nancsibacsi 2019.06.02. 20:43:49

Az a helyzet, hogy a kiadás oldalon tornázik a teljes ellenzék, holott TUDJUK, hogy ők legalább ugyanannyit "lopnának", mint a jelenlegiek. Amúgy szerintem ez nem lopás, mert aki 10 millió ember főnöke, annak ennyi lóvé jár - nézzétek meg a multi cégeket, ott is kapnak ennyit. Amiről az ellenzék nem beszél, az az hogy hogyan tudnák növelni, vagy legalább szinten tartani a bevételi oldalt. Mert ugye ez az, amiben az Orbán kormány jó, és bárki más aki eddig volt a rendszerváltás óta az meg borzalmasan rossz volt. Most egy olyan pártocskával nem volnánk beljebb, akiknek a vezetői esetleg jóindulatúak, de amúgy buták, és a gazdasági cápái, akikkel Orbánék sikeresen veszik fel a harcot lassan 1 évtizede, megeszik őket reggelire. Ott volt pl. bajnai gordonka, a szuper válságmenedzser - jóformán csak annyit tudott mondani az IMF első böffenésére, hogy "hogyne, persze - bármit amit csak szeretnétek". Aztán jött egy 2 számjegyű GDP csökkenés, vagyis 5 év vissza az időben. Erre nincs szükségünk, Momentum színekben.

felső határ nincs 2019.06.02. 20:44:44

@BrianZ: Szerenem azt megnezni, hogy a buzi momosok listazni kezdenek, Uram, lecci add hogy listazzanak a nyomorekok!

felső határ nincs 2019.06.02. 20:46:46

@BrianZ: "Az MSZP pont azért vesztette el 2010-et, mert azt hitték, tisztességes a fityisz párt"

Vagy mert hazudtak reggel delben es este, nameg tonkretettek az orszagot.

Pechedre 2010ben mar elt a legtobb itt kommentelo...:)

saul fika 2019.06.02. 21:02:23

Olimpia ne legyen, stadion se legyen, miféle tornából felmentett takonygerinc mond ilyet???

2019.06.02. 21:11:06

Nem tetszik a Momentum nyomulása, nagyon emlékeztet .......arra.

zeddez 2019.06.02. 21:21:14

@Nancsibacsi: "tudjuk" ez olyan tipikus balf.sz duma
mit tudsz? igazából semmit, csak pofázol
pofázol a semmiről, tényként

ételizésítő 2019.06.02. 21:30:28

@nemecsekerno_007:
"Legyen tilos azoknak nyugdíjat adni, akiknek nincs itthon járulékfizető családtagja."
Baromka, lehet, hogy nincs ilyen családtagja, de ő jogosult rá, mert itt dolgozta le az életét.

"Gyakorlatilag semmi esélye a jelenlegi ellenzéknek a kormány ellen"
Amíg össze nem fognak, és egyetlen szövetségként nem indulnak, addig nincs. De ha egyszer képesek lesznek rá, akkor a gazdád, az O1Gecigány, akinek tövig a seggében van a nyelved, börtönben végzi, és remélhetőleg a hozzád hasonló seggnyalói is.

ételizésítő 2019.06.02. 21:35:07

@felső határ nincs:
2019-ben melyik valuta nem konvertibilis?

"Vagy mert hazudtak reggel delben es este, nameg tonkretettek az orszagot."
Az O1Gecigányék ugyanezt csinálják, csak még lopnak is mellé reggel, délben, este meg éjszaka is. Hiába, cigány ő is meg a Mészaros is, nem tudnak mást tenni. Ezt tanulták gyerekkorukban.

élhetetlen 2019.06.02. 21:39:39

@nemecsekerno_007: Olyan szánalmas vagy ezzel az önzéssel. “Legyen tilos azoknak nyugdíjat adni, akiknek nincs itthon járulékfizető családtagja...”. Miért nem fűzöd hozzá, hogy és akkor fizessék vissza a gyermekteleneknek az általuk negyven év alatt befizetett összegnek azt a részét, amit óvodákra, iskolákra, egyetemekre költöttek, azaz a te gyerekeidre is, vagy gyest fizettek a feleségednek? De, ha a külföldön dolgozó gyerekek szüleire hegyezed ki a dolgot, az ő pénzükből is jutott a te gyerekeidnek is, mert azt nem hiszem el, hogy az országban te fizetted a legtöbb adót, és így befizetted a gyerekeid ellátását 3-tól 18, 25 éves korig. Vagy amit kaptál az általuk is fizetett adóból, az jól jött?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.06.02. 21:42:30

Tipikus fideszes bérposzt... Mennyibe került? ;-)

élhetetlen 2019.06.02. 21:52:57

@Nancsibacsi: “mert aki 10 millió ember főnöke, annak ennyi lóvé jár - nézzétek meg a multi cégeket, ott is kapnak ennyit.”. Homokban a fejed? Mutass már egy multi tulajdonost, aki már megvette a fél országát (Balaton legtöbb szállodája, kempingje, fél Fejér megye, Tokaj, kastélyok, aztán felújítás adóból, stb).

felső határ nincs 2019.06.02. 22:08:32

@ételizésítő: Ezert 1. a magyar gazdasag az EUban, mert Orabnek is ugyanezt csinaljak, mi?

te arom

Sir Gombóc 2019.06.02. 22:31:30

@nemecsekerno_007: "végre eljutunk oda, hogy nem az eltartottak határozzák meg az ország jövőjét..."

Helyesen: eljutunk oda, hogy az eltartottak határozzák meg az ország jövőjét...

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.06.02. 23:52:10

Ezt szereti az orbán rezsim: a magát hülyére okoskodó ellenzéki választót. Aki a végén arra klövetkeztetésre jut,. hogy még az orbán maffia államot is jobban szeretei saját magánál. Na ebböl jön össze a kétharmad fele.

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.06.02. 23:53:53

@nemecsekerno_007: "Legyen tilos azoknak nyugdíjat adni, akiknek nincs itthon járulékfizető családtagja... Évi 1000 Mrd Ft a kiesés ezek miatt... ha már az adófizetők lelki üdvéért aggódtok..."

höhö te nagyonhülye fidesz barma, a fidesz van a kormányon, ö engedi meg ezt!

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2019.06.02. 23:56:24

@Nancsibacsi: "Amúgy szerintem ez nem lopás, mert aki 10 millió ember főnöke, annak ennyi lóvé jár - nézzétek meg a multi cégeket, ott is kapnak ennyit."

Mindig is tudtuk, hogy az orbán szavazók a társadalom leghülyébbkei közül kerülnek ki. Akiket már KISZ bolsevista korukban Kádár begyúrt magának arra, hogy mindenben felszopjanak a vzérüknek.

Greccsi Zsot 2019.06.03. 01:00:51

"- legyen tilos magyar adófizetői pénzből 3ezer férőhelyesnél nagyobb sportlétesítményt építeni!"

Egyetértek, nem kellenek stadionok, nem kellenek sportolok, de leginkább ország és nemzet sem kell.
Mecseteket kel épiteni, és Allak törvényeit betartani, másra nincs szukség az uj Europai iszlám birodalomban.

2019.06.03. 06:27:31

Én pont azért nem szavaztam rájuk, mert semmitmondó a programjuk, nem akarnak mondani semmit. Ellenben a kérdésekkel egyetértek.

midnight coder 2019.06.03. 06:50:52

"Számomra fontos, hogy legyen az országnak egy olyan sportlétesítménye, ahol nemzetközi tornákat rendezhet, ahol a válogatottak világszínvonalú létesítményben mutathatják meg tudásukat."

Akkor rendezzetek gyûjtést és akinek ez szintén fontos adja össze rá a pénzt. Az élsport a szórakoztatóipar egy formája, ugyanúgy ahogy a színház, a film, a cirkusz, vagy akár a pornó. Ezek egyikét sem kellene közpénzbõl finanszírozni. Vagy ha igen, akkor Pl. nekem vegyen Orbán bácsi egy új gamer PC-t és hozzá VR szemüveget, mert hogy én számítógéppel szeretek játszani és nem a falábú magyar "focistákat" bámulni sört böfögve. Amígy ezt állam bácsi nem finanszírozza, addig a többi szórakoztatóipari ágat sem kellene.

mihi4 2019.06.03. 06:51:12

Szarok a momentumra.

midnight coder 2019.06.03. 06:55:12

@Greccsi Zsot: Nem tudom feltûnt-e neked, de az élsportolók között elég ritka a fehér ember. Tudod, az ilyesmi sokkal jobban megy azoknál akiknél az evolúció során a szelekció arra ment ki, hogy ki tud gyorsabban futni az oroszlán elõl és ki tudja megenni elõbb a szomszédját mint az õt, mint azoknál akik ez idõ alatt katedrálisokat építettek. Szóval az élsport támogatása nemzeti szemmel nézve sem igazán jó, mert pont a multikultis vonalat erõsíti.

Spiritual 2019.06.03. 06:56:16

Amíg nincs pénz a kórházakban wc papírra, szappanra, orvos-nővér fizetésére, eszközökre, addig egyetlen stadiont sem kellene építeni.

Laziga 2019.06.03. 06:58:15

Ne legyünk már ennyire demagógok nem érti a mögöttes célt? Szerintem stadiont akkor kell építeni nemzetközi versenyeknek amikor már elegendő Kórház Iskola megfelelő minőségű tömegközlekedés satöbbi megépült már. A sorrend az ami nem mindegy Kedves uram

Spiritual 2019.06.03. 07:10:33

@nemecsekerno_007: Fussunk már ennek neki mégegyszer! "Akinek nincs otthon járulékfizető családtagja..." Aztán mi van azokkal, akiknek nincs, vagy nem lehetett, vagy meghalt a járulékfizetőjük? Mivel felosztó-kirovó a rendszer és a fidesz ellopta az mnypt befizetéseket, ezzel megszüntette az öngondoskodás ezen formáját, itt nincs miről beszélni. Akik elhúztak egy másik országba? Magyar munkáltatók vastagon megérdemlik azt, hogy ne kapjanak, vagy csak jó drágán kapjanak munkaerőt. Kijelentem-bejelentem, minimálbér, miközben nem abban egyeztek meg, vagy egyszerűen ki sem fizették. Aztán mire kellene az ezer milliárd? Arra, hogy a nemzet veje még gazdagabb legyen? Termeljünk pénzt egy olyan rendszernek, amely az adókkal úgy bánik, mintha magánvagyona lenne? Teljesen felesleges adót fizetni. Magyarországon a legmagasabb az adómérték, mindig is az volt és itt van a legkevesebb látszata.

midnight coder 2019.06.03. 07:37:17

@Laziga: Felõlem bárki építhet stadiont ott ahol akar, a saját pénzébõl. De ugyan már ne az én adómból fizessék a futballhuligánok szórakozását. Illetve lehet ilyet, csak akkor én is kérek VR szemüveget, esetleg játékkonzolt. Már csak azért is, mert gyanítom hogy picit többet teszek be a költségvetésbe mint az átlag focidrukker.

randomuser1 2019.06.03. 08:21:24

ha a narancsmaffia beválogatna a csapatába pár jó bőrt, akkor szavaznának rájuk a fiatalok, de így csak a demens vénasszonyok, meg a látens homik maradnak

chrisred 2019.06.03. 08:22:24

1. Pont ez a népszavazási kérdés lényege, hogy derüljön ki, hogy kinek mi a véleménye. Ha neked fontos, hogy közpénzből sportlétesítmények épüljenek magáncégek számára, hogy esetenként nemzetközi sporteseményeket is lehessen rendezni bennük, akkor elmész, és nemmel szavazol. Vagy igennel, mert az nem derült ki, hogy mi is lenne a szöveg.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.06.03. 08:26:12

Tehát összefoglalom: a 3+1 népszavazási kérdésből 2 igazából jó, csak a Fidesz akkor is kigecizi, ha megszavazzák. A stadionstoppot meg azért ellenzed, mert az országban épülő sok tucat stadion közül szerinted 2-3 tényleg fontos. Mert ugye a világméretű sporteseményeket nem Hajdúbazdmegen fogják rendezni. És ugye ehhez nem kell, hogy Mészáros pár tucat stadion pénzét lophassa el.

De még ha igazad is lenne, 3 olyan pitiáner kis baromságot soroltál fel a nagy ügyek helyett, hogy még. Mert a stadionpénzek ellopása mondjuk nagy ügy, de az, hogy sporteseményt rendezzünk, az lényegtelen. Majd gondolj erre, amikor a kórházban megdöglesz egy gyógyítható betegségben, és hiába lesz nálunk foci VB, a kórházban nemhogy tévé, de villanykörte se lesz, te idióta faszbarom!

Összefoglalom még rövidebben: olyan idióta vagy, mint egy Fideszes.

chrisred 2019.06.03. 08:30:22

@Nancsibacsi: "Amúgy szerintem ez nem lopás, mert aki 10 millió ember főnöke, annak ennyi lóvé jár - nézzétek meg a multi cégeket, ott is kapnak ennyit."

A multik szolgáltatást is nyújtanak, nem állapíthatják meg egyoldalúan, hogy neked mennyit kell tőlük vásárolnod, és nem hajthatják be karhatalommal a bevételt, mint az állam az adót.

Cycmen 2019.06.03. 08:47:14

Végre egy ellenzéki szavazó, akinek saját értékrendje van és nem éri be azzal, ha a kiszemelt pártja pusztán a Fidesz kormány tagadásában és bármilyen intézkedésük ellenzésében határozza meg magát!

szepipiktor 2019.06.03. 08:55:35

Érdekes felvetések ezek, de a poszter eljutott idáig, induláskor beszopta a momentumot, most meg észlelete a csalást...
Nálam a momentum soha nem kapta meg ezeket a támogatásokat, mivel a koromból adódóan azonnal láttam, csak egy új lufi - ahogy 88-ban a fideszről is azonnal láttam, hogy csak egy alternatív KISZ bagázs -, nincs alapjuk, nem képviselik a társadalmat, az egész létezésük egy balliberális, aktivista alapú propaganda.
Napjainkban minden megszólalásuk visszaigazolja ezt, nincs valódi programjuk, az aktuális ügyekre csapnak rá és egysíkú, szabvány retorikát alkalmaznak. NGO előírások, multikultis politikai marketing...
.
Az is pontos a posztban, hogy CSAK rendszerszintű propgarmot mutattak fel, az EP választások során meg még hazai rendszerszintűség sem létezett.
De ez azért egy magyar párt, nekik alapokat kellene előbb létrehozni, a hazai valóságra kellene alternatívát mutatni és ha megerősödtek, ha fejlődtek, akkor lehet feljebb lépni.
A mostani 10% (ami azonos a jobbik és a hazánk mozgalom együttes szavazatmennyiségével, akik a közelmúltban szakadtak, tehát a bázis vált náluk ketté) csupán szimpátiaszavazat és az EU-val kapcsolatos vágyak...
Ezzel viszont itthon, a belpolitikai szinten nem lehet hasítani, hiszen az emberek napi élete nem attól függ, hogy az EU következő 5 éve hogyan alakul, meltik párt melyik frakcióba ül stb.
Nem a rendszerszintű tervek oldják meg a mai alapproblémákat, hanem egy alulról építkező, a hazai átlagnak is megfelelő program. Az meg nincs a momentumnak (ahogy a többi ellenzéki pártnak sem).
Ha felsoroljuk az 5 legfontosabb társadalmi problémát, egyre sincs terve a momentumnak!
Nincs a HAZAI vállalkozásokra (bezzeg a multikra), a munkaerőpiacra, a valós munkanélküliségrer/szakemberhiányra (bezzeg a multik bérmunka területére), az oktatásra (bezzeg az EU meg a Google), a lakhatásra (bezzeg az egyetemisták albérletére) - és folyathatnám az egészségüggyel, a nyugdíjakkal vagy a közszférával.
Egy átlag magyar választópolgárt (nem a szektás Y generációs, aktivista alapú bölcsészivadékokat) az foglalkoztatja, hogy legyen munkája, kapjon megfelelő fizetést, tudjon enni, élni, legyen biztonsága, lakhasson stb. és nem az, hogy az EU melyik frakciójába kerül a fidesz vagy a momentumnak hány emberkéje kerül zsíros állásba.
Szóval a momentum egy lufi, egy szélsőbalos lufi, és a hazai választásokon pontosan úgy fog szerepelni, ahogy az lmp vagy a késői szdsz szerepelt. 3-5%, mert ennyi híve van ennek az ideológiának.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2019.06.03. 09:05:05

Aki a szemkilövetőre és családjára szavaz, takarodjon.

Nancsibacsi 2019.06.03. 09:11:25

@chrisred: Az állam is szolgáltatásokat nyújt - erre szedi az adót pl. És igen, van versenyhelyzet, mert akinek nem tetszik, az elmegy/másra szavaz ugyebár.

Nancsibacsi 2019.06.03. 09:12:11

A gyerekes személyeskedésekre meg nem reagálok ha nem gond - én már nem vagyok óvodás.

szepipiktor 2019.06.03. 09:14:48

A 3 pont érdekes.
A stadion-dolog láthatóan nemcsak propaganda a momentumnak, ugyanis ők eleve sportellenesek, a diákokat is ők lázítják, hogy túlterheltek, meg nem kell annyi óra és főleg nem kell a testnevelés.
Szóval a stadionépítés a mostani formájában valóban nem jó, de ez ma csak a pénzszivattyú eszköze, kifizetnek hatalmas pénzt a tervezésre, a kivitelezésre és majd az üzemeltetésre. Minden pontban a saját vállakozóikat pénzelik ezzel.
De sportpályára meg szükség lenne, például iskolai pályák, tornatermek, tanuszodásk, közösségi szabadidős pályák stb. Ez is elvinne ennyi milliárdot és azokat is építhetné fideszes banda.
Valószínűleg azt is támadná a momentum, mert nekik kettős az ellenfél: a fidesz és a sport.
Miközben a gazdinál, az USÁnál a sport alap! Ott nem támadják a tesók trumpot, ha ezen a téren hoz elő valamilyen programot...
.
A sajtó meg baromság, az piac, ha nem szélsőbalos szemüvegen nézzük, akkor ami most zajlik, az szokásos. A gengszterváltáskor is minden a balosoknál maradt, érdekes volt, amikor a balos alapú híradóban a szélsőbalos Pálfipista vezényelte a zenekart - polgárinak átfestve.
Ma megvan a ellenzéknek is a saját területe, hogy azt nem képesek üzeltileg is működtetni? Hát mert nincs pénz, nincs anyagi erő a támogatóikban, olvasóikban. Vezércsere után is ez lenne, az új seggek is a sajátot tenné a kirakatba.
Azért ostobaság ez a pont, mert ha az m1 a momentum baromságait olvasná be, a vidéki nénik-bácsik attól még nem szavaznának rájuk, sőt!
Ma mindkét oldalnak van szabad médiája, képviselik is a szavazóbázist, de az ellenzéknek valójában a pénz kellene...
.
A poltpeti meg alap. Ezért kellett volna 2018-ban megoldani a váltást a cicaharc helyett. A fidesz minden fontos posztot bebetonozott, tehát erre népszavazással reagálni? A momentumos flashmob, lufieregetés, azaz aktuálpolitikai kamu.
.
De tegyünk fel a táblára HÁROM további fontos pontot, amiben a momentum megmutatja, nem a társadalmat képviseli!
1) CEU - Itt végighazudták, hogy a magyar oktatás halála a CEU elzavarása. Miközben nem egy alapképzést adó intézményről beszélünk, gyakorlatilag nincs is köze a hazai oktatáshoz, csupán a globalizált szakemberek továbbképzése zajlik ott.
2) A rabszolgatörvény - Kizárólag a közszféra túlduzzasztott, bürokratikus, alacsony hatékonyságú halmazának kiváltságainak a megőrzésére koncentráltak. A multicégekhez nem jutottak el, ott a cégek maguktól állapodtak meg a melósokkal. Tehát a momentum magasról szart a többséget képviselő hazai vállakozásokra, az ott dolgozókra! Nekik az a hatalmas halmaz nem jelent szavazót, tehát a többség dögöljön meg. (kb. így állnak hozzá a lakhatáshoz is)
3) MTA - a hétvégén is végighazudták a tüntetést, hiszen nem az MTA jövőjéről van szó, hanem a kutatóintézetekről, melyeket a komcsik építettek az MTA-hoz. A világon a kutatóbázisok az iparhoz, a piachoz kapcsolódnak, de ugye megint a kamupropaganda és a szélsőbalos kollektivizmus.

chrisred 2019.06.03. 09:20:07

@Nancsibacsi: Igen, erre céloztam, először meghatározza, hogy mennyi pénzt gyűjt be, aztán ennek megfelelő szolgáltatást nyújt, tehát nincs üzleti kockázat. Az adókról és egyáltalán a költségvetésről nem lehet népszavazást kezdeményezni, tehát senki nem szavazhat arra, hogy ne legyenek adók. Versenyhelyzet nem létezik, mert egy adott területen csak egy államnak van joghatósága, legfeljebb elköltözéssel lehet változtatni rajta.

Nancsibacsi 2019.06.03. 09:21:52

A stadionok nem drágák. Meg kell nézni a költségvetést - ez nem egy nagy összeg. Sokan hiányolják a kórházakat, meg keveslik az orvosok fizetését - de azt talán elfelejtik, hogy az Orbán kormány az első, aki kötelezte arra a kórházakat, hogy a kontrolling adataikat kiadják a finanszírozó (az állam) felé. Vagyis ne csak benyögjék, hogy nekünk jövőre 100 milliárd KELL, hanem tételesen megmondják azt is, hogy mire kell. Ez néhány éve működik így - van is miatta hiszti -, mivel kiderülnek olyan "apróságok", hogy egyszerű haver háziorvos havi 50 millió+áfáért ügyel. Nem agysebész - háziorvos, más szakvizsgája nincs. Szóval az EÜ-t se úgy kell rendebe tenni, hogy rakjunk bele még több pénzt a fekete dobozba, mert az végtelen sokat fel tud szívni, hanem átvilágítással, amit pont Orbánék kezdtek el. Nyilván semmi se tökéletes, meg az orvosbárók szabotálnak ahol tudnak, de ha lesz itt valaha egészségügy, annak az első lépése az, hogy az orvosok lopását kell megakadályozni, és ebbe az irányba Orbánékon kívül más nem indult el.

Az oktatás területén más gondok vannak, de pl. az IT munkaerő hiányra az időnként államilag finanszírozott bootcampek megoldást nyújtottak, 2 éven belül - akinek meg a dolga lett volna ez (egyetemek) csak szétrakták a kezüket, és 10 évekről beszéltek. Szóval én azt nem látom, hogy a Momentum tudna-e ilyen szinten focizni, vagy el se találná a labdát, és csak seggre ülne.

chrisred 2019.06.03. 09:22:50

@szepipiktor: Mitől lenne a közszféra túlduzzasztott?

nnnnnnnn 2019.06.03. 09:28:24

szerintem a mostani palettán a momentum a legveszélyesebb, legelvtelenebb leggusztustulanabb párt magyarországon. semmi nem maradna a nemzetből ha ők hatalomra kerülnének. elvtelen idegenszívűségüket már a nolimpia kampánnyal ékesen bizonyították. normális magyar ember sose szavazna ezekre.

midnightcoder2 2019.06.03. 09:41:17

@Nancsibacsi: Nem nagy összeg, de nettó kidobott pénz. Állam bácsinak nem feladata a szórakoztatóipar támogatása, vagy ha igen akkor támogassa szektorfüggetlenül.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.03. 09:54:01

@Nancsibacsi: nana! a gdp Bajnai alatt stagnált, majd enyhén nőtt, 2012-ben ismét bezuhant....Ja, Matolcsy is elbaszta? Akkor igazad lehet.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.03. 09:56:51

@Nancsibacsi: A stadionok a legjobb példái a Patyomkin falunak. Amíg épül, a gdp-t pörgeti, amikor készen van, csak költséget jelent. Mondj egy stadiont, amelyik profitot termel!

Nerevaryne 2019.06.03. 10:05:05

@nnnnnnnn: Nem vagyok Momentum-támogató de az olimpia lefújása baromi jó lépés volt. Időzítőt rakni egy sor óriásberuházásra mindig bődületes túlárazást szül. Nézd meg mi lett a vizes VB beruházásaival. Ráadásul 8 évre előre elköteleztük volna magunkat egy gigarendezvény mellett amit akkor is meg kellett volna tartani ha behal a gazdaság közben, lásd Brazília.

Ha végignézed a modern nyári olimpiákat, és hogy melyik város mit nyert rajta, láthatod hogy óriási bukó volt mindenkinek. Budapest helyett Párizs lesz a házigazda, ha nagyon szeretnél Olimpiát személyesen látni Párizs egyáltalán nincs messze, és a közbiztonságis is jobb valamicskét mint Brazíliában volt.

Cycmen 2019.06.03. 10:07:57

@Igazamvanvagyigazamvan?: Mondj egy stadiont, amelyik profitot termel!..............

A profit nem jelent semmit, a BKV is veszteséges, oszt mégis kell!
ui. nem fogom veled megbeszélni, hogy melyiknek mi a haszna, csupán az érvelési hibára reflektáltam!

chrisred 2019.06.03. 10:18:04

@Cycmen: Érvelési hiba nálad is van. Ő arra hivatkozott, hogy egy stadion a müködtetése során nem termel nyereséget, csak kiadást, nem a stadiont működtető gazdasági társaságról volt szó. A logikus párhuzam nem a BKV lenne, ami azt a feladatot látja el, ami a közszolgáltatási szerződésében szerepel, hanem mondjuk az, hogy egy busz a megvásárlása után nem termel nyereséget, csak kiadást.

midnightcoder2 2019.06.03. 10:21:56

@Cycmen: Ez így kb. olyan érvelés, hogy a kórház is pénzbe kerül, meg a kupleráj is, ergo állam bácsinak kutya kötelessége lenne államilag támogatott kupoldákat üzemeltetni. Az élsport szórakoztatóipar. Pont mint a kupolda. Ha érdekel és bemész, akkor fizetsz. De hadd ne én fizessem már a te kúrásodat.
Amúgy pont ugyanezért nem kellene állam bácsinak finanszírozni Pl. a hazai filmgyártást sem.

törppicur 2019.06.03. 10:38:35

off

Valaki üzenne Jótündérnek, hogy nem szép dolog blokkolni az olyan hozzászólást, ami nem az ő véleményén van? Csak úgy liberálisan.
Nem köpködtem nem szidalmaztam.
Elnézést és köszi.

on

is 2019.06.03. 10:42:16

@Nancsibacsi: es ez pontosan Molnar Lajos 2006-os reformterve, amit gondolom te is 2008-ban leszavaztal. hogy szamolsz el a lelkiismereteddel?

is 2019.06.03. 10:42:57

@poszt: borsoszem kiralykisasszony nem volt ennyire finnyas, mint itt te.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.03. 10:49:10

@Cycmen: szerinted a stadion állami szórakoztatâsi közfeladatot lát el???

szepipiktor 2019.06.03. 10:56:31

@chrisred:
Hogy 2019 van.
Hogy ma a közigazgatás önmagában elektronizáltnak kellene lennie, nem a mostani ügyintézős, sorbanállós világnak.
Ma számos ügyintézés (magánembereknél az igazolványok, földhivatali terület pld., vállakozóknál a számtalan előírt dolog) onlien intézhető lenne, azonnal!
Ma a gazdaság fejlődésének egyik akadálya a klasszikus bürokrácia.
Nem, nem az oktatásban, az egészségügyben DOLGOZÓKRÓL beszélek, ők kevesen vannak, de mindkét területen tettenérhető a értelmetlen vízfej.
Sajnos a közszféra hatékonysága sokkal alacsonyabb a versenyszéráénak, de a kedvezmények, a kötelező, törvényesített jutattások, előnyök náluk vannak. Hol látsz te a magyar vállalkozóknál kefetériát (fizetésbe számítják bele...), ruhapénzt, költségtérítést, hol alkalmazhatják a fix munkaidőt?
Sehol, mert dolgoznak, a megrendeléshez kell alkalmazkodniuk, és a törvényt is be kell tartaniuk.
A közszférában a tanárok, egészségügyi dolgozók is túl vannak szabályozva, ők így a bürokrácia miatt is alacsonyabb hatékonysággal tehetik a dolgukat.
Évtizedek óta téma, hogy akár 30-40%-al is csökkenthető lenne ez a terület, hiszen elektronikus úton feleslegessé válhatna ez a sok ember. De ez forradalmat eredményezne, így senki sem mer hozzányúlni.
ERRE bazíroztak a momentum és a szakszervezetek.
Tudod! A nép a netadó miatt ment az utcára, azaz a saját kedvezményeiért, előnyeiért...
Sándor Máriát szinte a tragédiába lökték, az már - egészségügy - nem érdekelte az embereket és a pártokat, ahogy a diáktüntetéseknél sem az oktatás volt a lényeg.
Szóval így kapcsolódik a közszféra - a rabszolgatörvény és a momentum egymáshoz.

nemecsekerno_007 2019.06.03. 11:03:18

@élhetetlen: Nem tudunk senkinek se visszafizetni semmit mert azt a pénzt már rég elköltöttük, ilyen a felosztó-kiróvó rendszer, mint már írtam kb. ezerszer. Ilyen nehéz felfogni?!
A gyermektelenek meg a mostani nyugdíjukkal kapják vissza a korábbi befizetéseiket, örüljenek ennek.

Cycmen 2019.06.03. 11:06:08

@chrisred: "Érvelési hiba nálad is van."

Nem zavar hogy nem is érveltem? Annyit írtam, hogy a profit nem kulcsa valami létjogosultságának! Minden egyéb már a te fantáziád szüleménye! :D Érvelni összetettebben szoktam, nehogy a libsik megértsék!

Cycmen 2019.06.03. 11:08:43

@Igazamvanvagyigazamvan?: : szerinted a stadion állami szórakoztatâsi közfeladatot lát el???.............

Ha megmondod mit értesz állami szórakoztatási közfeladaton, akkor megpróbálok válaszolni.

midnightcoder2 2019.06.03. 11:13:12

@törppicur: Örülj hogy nem vágtak ki! Ez már majdnem olyan gesztus a részükrõl, mint amikor Lenin elvtárs visszaadta a gyerek labdáját, holott le is lövethette volna.

chrisred 2019.06.03. 11:14:51

@szepipiktor: Bizonyára nem ismert számodra a tény, hogy az elektronikusan intézhető hatósági ügyek nem csökkentik, hanem növelik az eljáró szervek feladatait, ennélfogva a szükséges személyi állomány létszámát is. Mivel ez nem kötelező, csupán egy lehetséges plusz opció az ügyfelek számára. Ugyanúgy fenn kell tartani az apparátust azok számára is, akik személyesen akarják intézni az ügyüket.

Abban egyetértünk, hogy Magyarországon nem bürokráciacsökkentés van, hanem bürokratacsökkentés. Az állam nem azzal kedveskedik a polgároknak, hogy egyszerűsített, gyors és hatékony eljárási folyamatban lesz része, hanem ugyanazt a nehézkes ügymenetet még kevesebb ügyintéző végzi, vagyis gyakorlatilag a fordítottját: az ügyfelekre terheli az eljáró szervek létszámgazdálkodási problémáit is.

Nem értem, miféle előnyökről vagy kedvezményekről van szó a netadó kapcsán. Az emberek a plusz sarc ellen tiltakoztak, amit a az állam plusz hozzáadott teljesítmény nélkül tervezett kivetni, vagyis egyszerű pénzbehajtásról volt szó. Mivel úgy gondolták, hogy ez a nagy bevételű piac elbírja, ha ők is odatartják a markukat.

killercsiga 2019.06.03. 11:17:00

ez a blogposzt fantasztikusan semmitmondóra sikerült, persze azon kívül hogy a fideszt kényesen érintő ügyeket igyekszik bagatellizálni.

1) javaslat: stadionstop
ellenérv: kell stadion, mert nincs még elég
kérdés tőlem: a népstadion úgyis újraépül, de több meg minek?

2) javaslat: propagandastop
ellenérv: nincs érv, talán csak annyi hogy a fidesz úgyis megoldja okosba
kérdés tőlem: akkor mi bajod a kezdeményezéssel, csak nem az hogy több embernek hívná fel a figyelmét a fideszes médiatúlsúlyra?

3) javaslat: polt péter stop
ellenérv: nincs érv, talán csak annyi hogy a fidesz úgyis megoldja okosba
kérdés tőlem: ismét hogy akkor mi baj ezzel, csak nem az hogy több embernek hívná fel a figyelmét az igazságszolgáltatás legfelsőbb szinten történő akadályozására?

törppicur 2019.06.03. 11:20:05

@midnightcoder2: örülök, csak nem értem
Amúgy a gyerekmentő politikusoktól (Lenin, Gyurcsány), meg a jótündértől óvakodni fogok ;-)

chrisred 2019.06.03. 11:20:48

@nemecsekerno_007: Ja, csak az a pénz nem azokra lett elköltve, akik befizették. Az állam azzal az ígérettel kérte el az aktívak pénzét, hogy az ő nyugdíjukat a későbbi évek költségvetéséből fogja fizetni. Ez ugyanolyan tartozás, mint az államadósság bármelyik formája. Ott sem mentesülhet az állam a visszafizetéstől azzal, hogy azt a pénzt már elköltötte, és ez már egy másik költségvetési év.

nemecsekerno_007 2019.06.03. 11:43:14

@chrisred: "Ez ugyanolyan tartozás, mint az államadósság bármelyik formája. Ott sem mentesülhet az állam a visszafizetéstől "

Alapból tévedsz ott, hogy finanszírozási szempontból az állam nem létezik, ugyanis azt mi finanszírozzuk és amiről én írtam az finanszírozási és nem jogi probléma. Járni jár, csak nem jut illetve nem jutna, de hitelekből mégis finanszírozzuk...

Az ígéret amiről írsz az hazugság volt, ugyanolyan hazugság mint az, hogy a MANYUP magánnyugdíj volt. Nem az volt csak annak címkézték, ugyanúgy mi finanszíroztuk mint minden mást. Mert ugye az állam nem létezik...

Szóval nem az állam szívat, hanem az adófizetők és a nem adófizetők szívatják egymást. Meg ugye pl. a külföldön dolgozók...

élhetetlen 2019.06.03. 11:49:42

@nemecsekerno_007: Te nem fogod fel, hogy mi a felosztó-kiróvó rendszer lényege. Persze, hogy azt a pénzt kifizettük, az akkori nyugdíjasoknak, de, aki 40 éven keresztül fizetett, annak a befizetési alapján nyugdíj jár, nem zárhatsz ki a rendszerből egy általad kiválasztott csoportot. Ennyi. Az már csak poén volt, hogy aki nem kapja meg, ami jár neki a befizetései után, annak fizessék vissza a befizetéseit, azt gondoltam, hogy megérted, miről van szó. De nem. Azt sem érted, hogy, ha egy gyermektelen is, és az is, akinek a gyereke külföldön dolgozik, 40 évig fizetett, akkor a FE-KI alapelve alapján nincs különbség köztük. Nem az erősséged a logika.

CleanYourRoom 2019.06.03. 11:50:28

Maximálisan demagóg javaslat mindhárom, különösen a médiát illető. A média többé-kevésbé mindig is, ma pedig a szociális médián keresztül versenyt támasztó kis független tartalomkészítők, valamint a hirdetési bevételeket lenyelő tech óriások, a Google és a Facebook miatt főszabály szerint veszteséges. A nyugati médiatermékek folyamatos elbocsátási hullámokra kényszerülnek, az emberek egyre kevésbé bíznak a mainstream médiában. Ilyen körülmények között a hagyományos média fenntartása tehát kizárólag a kiváltságos eliteknek adatik meg, akik politikai befolyásolás céljából tud és hajlandó áldozni a veszteséges média fenntartására.

A játékszabály tehát a következő: a kormány fenntartja a saját médiáját, míg Soros meg az ellenzékét.
pestisracok.hu/es-tenyleg-soros-gyorgy-444-hu-mikulasa/
variety.com/2019/digital/news/vice-media-250-million-debt-funding-george-soros-1203205076/
www.origo.hu/itthon/20170418-a-444-hu-foszerkesztoje-szerint-soros-gyorgy-egyenlo-a-fuggetlenseggel.html

Szerintem amíg ilyen bőkezű mecénása van, az ellenzéki médiát sem kell félteni.

Cycmen 2019.06.03. 12:00:23

@törppicur:
A Vincent egy libsi blog, a fajtajelleges jótündér meg az Andrássyn tépné a körmöket ha rajta múlna.

CleanYourRoom 2019.06.03. 12:00:52

@midnight coder: Ez nettó baromság, az szinte az összes úszó, súlyemelő, evező, síelő, öttusázó, vívó, tornász fehér. Vannak sportágak, ahol a feketék, vannak, ahol az ázsiaiak, és vannak, ahol a feketék a legjobbak.

chrisred 2019.06.03. 12:18:48

@nemecsekerno_007: Ha meg az államnak nincs beleszólási joga, ez a mi ügyünk, adófizetőké, akkor mégis ki a fene hozna olyan szabályokat, hogy csak annak jár nyugdíj, akinek van hazai járulékfizető egyenesági leszármazottja ( vagy rokona, jóbarátja, kocsmai ivócimborája - pontosan nem is tudom, milyen agyament feltétel lenne üdvözítő)? Mi egymás között csak annyit tehetünk, hogy nyugtázzuk, a felosztó-kirovó rendszer nevű piramisjáték bedőlőben van, ilyenben tisztességes ember nem mások kárára appellálva próbál hasznot hajtani magának.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.06.03. 12:25:02

@CleanYourRoom: A Napnál is világosabb, hogy azért fehér az a rengeteg élsportoló, mert a rasszista náci apartheidista fehér kisebbség erőszakkal szorítja ki az élsportból a színesbőrűeket. :-]

Ne félj, cimbora, közeleg az idő, amikor sötétbarna svéd és norvég sífutók tűnnek fel a világversenyeken. Rosszabbak lesznek, de legalább nem érezhetik magukat kiszorítva.

Nerevaryne 2019.06.03. 12:26:38

@CleanYourRoom: @midnight coder: És a legtöbb esetben a kulturális és szakmai háttér jobban számít mint a genetika. Magyarországon gyakorlatilag semmilyen genetikai oka nincs, hogy jók vagyunk a vízisportokban. Infrastruktúra, anyagi támogatás, tapasztalat, utánpótlás. Ha ez nincs meg, kopoltyúval is születhetsz akkor se fogsz aranyérmet nyerni az olimpián.

Grúziában óriási hagyománya van a súlyemelésnek. Mindenki megpróbálja legalább egyszer, a jókat azonnal kiemelik. Meg is látszik az eredményeiken. A norvégok se azért nyerik rommá a téli olimpiákat mert madárcsontúnak születnek.

chrisred 2019.06.03. 12:27:19

@CleanYourRoom: A kormánytagok nyugodtan fenntarthatják a saját médiájukat a saját vagyonukból, ahogy Soros is teszi. Felőlem akár te is fizetheted a saját vagyonodból, ha fontosnak érzed. A lényeg, hogy közpénzhez ne nyúljanak.

Glembotzki 2019.06.03. 12:42:24

@nemecsekerno_007:
Legyen tilos azoknak nyugdíjat adni, akiknek nincs itthon járulékfizető családtagja... Évi 1000 Mrd Ft a kiesés ezek miatt... ha már az adófizetők lelki üdvéért aggódtok...

értem, tehát anyámtól elvennéd 40 év munkaviszony után a nyugdíját, mert mindkét fia kikényszerült külföldre. Köszi, én is szeretlek.

Cycmen 2019.06.03. 12:51:14

@chrisred: :" A kormánytagok nyugodtan fenntarthatják a saját médiájukat a saját vagyonukból, ahogy Soros is teszi. "

Monnyuk Soros nem médiabefektetőként bomlaszt, hanem álcivil szervezetei vannak, de titok és ezt se hangoztasd, mert eltesznek láb alól a demokraták, ha már kifogynak az egyéb liberális eszközeikből!

MEDVE1978 2019.06.03. 12:58:35

Szép, jól hangzó, ám nagy része csak felfújt buborék:

1. Stadionok: Egy-két stadion elfért volna, azonban jelenleg túl sok épült. Főként azért, mert senki nem kalkulál a fenntartási költségekkel (hiszen a biznisz a kormánypárti famulus cégeknek az építésben van). A képzésbe vagy az egészségügybe kellene a stadionos pénzt beletenni, esetleg az amatőrsportba, az átlagember egészségébe és sportolásába.
2. Propaganda. Ne legyünk ennyire naívak. Ha a kormány nem adhat fel a Magyar Időkben hirdetést, majd hirdet ott a CBA, a Közgép, a Századvég, Lőrincz ezeregy cégének egyike stb. Az, hogy nem a kormány hirdet közvetlenül csak egy áttétet tesz be, de semmit nem segítene.
3. Polt Péter. Egy kirakatember, aki bármikor lecserélhető. Előhúzzák majd a következőt helyette. Teljesen értelmetlen, nem vezetne sehová.

+1. Az uniós pénzt fordítsuk másra (gazdaságfejlesztésre, képzésre stb.). Az unió eléggé erősen megmondja, hogy mire költsd a pénzt. Olyan tehát nincs, hogy te most mondjuk egy kulcsfontosságú autópályarendszert akarsz kiépíteni és csak arra költenéd a pénzt. Az unió el fogja érni, hogy fizess képzésfejlesztést, tudományos kutatást, városrehabilitációt, infrastrukturális fejlesztéseket, gazdaságfejlesztést valamilyen formában. Tehát nincs szabad kezed a dologgal, illetve az, hogy mondjuk gazdaságfejlesztésre és képzésre fordítják a pénzt, nem jelenti azt, hogy azt nem tudják ugyanúgy ellopni, mint mondjuk egy útépítésnél. El tudják lopni.

Cycmen 2019.06.03. 13:12:27

@Zoltanius:" Nincsenek "álcivil" szervezetei. Álcivil szervezetei a kormányzatnak vannak."

Ez kész!

chrisred 2019.06.03. 13:26:48

@Cycmen: A kormány sem médiabefektetőként hirdet közpénzből a propagandalapjaiban, hanem hogy eltartsa a piacképtelen médiatermékeket.

chrisred 2019.06.03. 13:27:35

@Cycmen: És igaz. Álcivil = kormányzati.

nemecsekerno_007 2019.06.03. 13:48:06

@chrisred: Ezzel az érveléssel a piramisjátékot véded vagy az elmúlt 70 év hazudozásait ezzel kapcsolatban? És még leírod, hogy összomlófélben van :)
Te ennyire nem érted azt amit írok vagy nem vagy képes elfogadni?!
Ha az utóbbi akkor semmi gond mert nem egyszerű elfogadni. Egyébként az ilyesfajta érvelés miatt nem lehetett megreformálni a rendszert mint ez amit tolsz. Csak maszatolunk a kisebb-nagyobb hazugságokkal mint pl. a MANYUP.

bgp 2019.06.03. 13:54:36

Hát, ha te nem értesz egyet ezzel a 3 ponttal, akkor csak valami fidesz csicska lehetsz.

Stadion stop - értem az ellenvetésed. Szeretnéd, hogy az Orbán bányák csúcsra járjanak.
Propaganda - szeretnél te is a fidesz/kormánytól továbbra is pénzhez jutni
Polt - még véletlenül se induljon valami ügyészi vizsgálat. Jó ezeket csírájában elfojtani.

Cycmen 2019.06.03. 13:54:47

@chrisred: :" És igaz. Álcivil = kormányzati."

Ja gondoltam hogy annak a lángelmének a sorai nálad termékeny talajra hullanak!
Én mondjuk ovi óta nem űzöm a vitatkozásnak a NEM! DE! NEM! DE! változatát, de neked jól áll!

kgaba82 2019.06.03. 13:55:51

@MEDVE1978:
"Szép, jól hangzó, ám nagy része csak felfújt buborék"
Pontosan.
Pl. ami a stadionokat illeti, az csak egy részét (igaz jelentős) teszi ki a professzionális sport támogatásának.
Nem lett volna célszerűbb inkább arról szavaztatni, hogy maximalizáljuk azt a GDP x százalékában (mondjuk 0,2 a mostani kb. 1 helyett)?
Hiába a stadion stop, ha klubbok általában is az államon tőgyén csüngnek, ahelyett hogy maguk próbálnak boldogulni.
Vagy pl. az egyházak kiegészítő támogatásának megtiltásáról?
Gondoljunk csak évvégi többtíz milliárdos pénzosztásokra.
Ott kell támadni az Orbán rendszert, ami a lényege. Beváltatlan ígéretük az állam hatékonyabbá tételére (olcsóbb állam, jobb közszolgáltatások). Ostoba nacionalizmus, lásd sport. És az egyházakkal való undorító szövetségük az agymosás piszkos munkájára.

nemecsekerno_007 2019.06.03. 14:00:01

@Glembotzki: Vedd rá az ottani nyugdíjbiztosítót, hogy utaljon Mo.-ra annyit a befizetéseidből amennyi anyád itteni nyugdíja, meglátjuk. Meglátjuk mennyire nagyvonalúak ott, a haladó nyugaton, mert például a képzésed se került egy fillérne se nekik. Most meg mi fizetjük anyád nyugdíját, meg az Eü ellátását is, szóval értem én a 40 év munkaviszonyt de az nem sokat ér. Amúgy ha tényleg csökkenteni akarják az Eu-s pénzeket akkor nekünk is lépni kell nyugdíj ügyben...

Cycmen 2019.06.03. 14:01:54

@chrisred: : "A kormány sem médiabefektetőként hirdet közpénzből a propagandalapjaiban, hanem hogy eltartsa a piacképtelen médiatermékeket."

Logikus nem? Majd hülye lesz az ellenséges libsibolsi sajtót támogatni! Ha szép nem vagy, legalább hülye ne legyél! :DDDDD

chrisred 2019.06.03. 14:02:25

@nemecsekerno_007: Egyiket se védem, de ugyanolyan hazugságnak tartom, hogy a külföldön dolgozó nagyarok miatt dől be a rendszer.

chrisred 2019.06.03. 14:05:15

@Cycmen: Cseppet sem logikus. A közpénz nem arra való, hogy pártmédiát tartsanak el belőle, legyen az libsibolsi vagy illibsibolsi média.

nemecsekerno_007 2019.06.03. 14:09:55

@chrisred: Nem tőlük függ, de ott lehet pénzt megfogni ahhoz, hogy egy fentarthatóbb rendszert építsünk. Hogy, ez fájdalmas?! Igen. Ez valami irígy bosszú?! Nem, dehogy! Egyenlőbb közteherviselés. Aki kimegy külföldre az kilép egy kockázati közösségből, amit a rendszer nem szankcionál de hiány keletkezik.
Minél több ilyen kiskaput bezárunk, annál több lehet a nettó bér...

Cycmen 2019.06.03. 14:15:28

@chrisred:" Cseppet sem logikus. A közpénz nem arra való, hogy pártmédiát tartsanak el belőle, legyen az libsibolsi vagy illibsibolsi média."

Akinek nincs médiája az vegyen magának, ha meg nem tetszik valami, akkor el lehet innen menni!

chrisred 2019.06.03. 14:22:24

@Cycmen: Én ebben a szövegben nem azt olvasom, hogy vegyen magának egyet az adófizetők pénzéből.

chrisred 2019.06.03. 14:28:06

@nemecsekerno_007: A rendszer szankcionál, mert arra az időszakra, amit külföldön dolgozik, nem szerez szolgálati időt.
A te rendszered meg azokat bünteti, akik itthon maradtak, és tisztességgel fizették a járulékokat a magyar nyugdíjrendszerbe. Mert nyugdíjat csak attól lehet elvenni, aki megdolgozott érte. A vállalkozók, katások meg az egyebek, nem fizetnek be semmit a rendszerbe, de nem is lehet büntetni őket, mert nyugdíjuk se lesz.

Cycmen 2019.06.03. 14:34:04

@chrisred: A cél szentesíti az eszközt!
Egyébként nyíltan megmondom, hogy ugyan egyértelműen most is hazudtok és senki nem vett magának médiát az adófizetők pénzéből, de ha így lenne az sem lenne baj, mert tele van a faszom hogy a Kádár rendszerben és utána is ugyanaz a kör uralja ezt a kibaszott magyar médiát és leszarom hogy hogy csinálják, de takarítsák el a picsába! Ugyanez az úgynevezett művészetben és a szintén csak úgynevezett tudományban is igaz! Elég volt a mocskos libsikből!

2019.06.03. 14:40:06

@szepipiktor:
A Momentummal kapcsolatban nagyrészt egyetértek, de amit a sportról írsz, az szalmabáb. Én magam is aláírtam a nolimpiát, és az állami pénzekből stadionépítéseket is ellenzem, valamint a testneveléssel kapcsolatban is egyetértek velük, hogy a mai formajában ez így nem jó. De ebből nem következik a sportellenesség, sőt én magam bár ezek alapján szerinted sportellenes vagyok, valóbán nagyon erősen sportbarát. Csak nem keverem össze a sportlétesítményeket a néző-létesítményekkel. Lásd pl. a Duna Aréna árából rengeteg közuszodát lehetett volna építeni. A tömegsport feltételeinek megteremtésére nem sajnálnám a pénzt, de az élsportot ne támogassa az állam semmilyeb formában. A heti 5 tesi pedig a mostani formájában azért tévút, mert segít megutáltatni a gyerekekkel a testmozgást. Ha megfelelő feltételek, megfelelő módszertan, megfelelő tanárok nem állnak rendelkezésre, és a sportpolitika élsport központú, akkor az 5 sem ér többet mint a 2 vagy 3.

chrisred 2019.06.03. 14:44:05

@Cycmen: Felőlem... Csak ne az én pénzemből. Mindenesetre figyelemre méltó, hogy nem azért akarjátok a megmondóembereiteket a libsik helyébe tolni, mert ők jobban értik a szakmájukat. Csak az az indok, hogy ti gátlástalanabb tolvajok vagytok.

Cycmen 2019.06.03. 14:50:52

@chrisred: "Felőlem... Csak ne az én pénzemből."

Jaj menj már a nyilas dumáddal, el tudom képzeni mekkora nettó befizető lehetsz! A te pénzedből maximum három betűre telik az Origón! :D

2019.06.03. 14:51:20

@Cycmen:
Hát igen, sikerült egy kommentbe beletenned, hogy teljesen rendben van, ha a feudalkomcsi haverjaid az adófizetők pénzéből nyomják a propagandát, de természetesen mindez hazugság, de ha így lenne is jogos lenne. Nagyon jól működik a duplagondol.

Cycmen 2019.06.03. 15:03:28

@Zabalint: " Nagyon jól működik a duplagondol."

Ugye? Egyébként libsi taktika, nem csak melegedni járok ide, hanem ellesem a műhelytitkokat is! Az elejének meg fuss neki mégegyszer, mert nem ismertem el semmit! :D

chrisred 2019.06.03. 15:07:57

@Cycmen: Szòval a tolvajok ezzel nyugtatgatják a lelkiismeretüket. "Ugyan már, olyan picike pénzről van szó, fel sem tűnik, ha lenyúljuk."

Cycmen 2019.06.03. 15:13:55

@chrisred: Ha a saját bevallásod szerint sem adózol lófaszt sem, akkor mit nyúlnak le?

radnaughty 2019.06.03. 15:18:37

Szerintem magának a népszavazási kezdeményezés - az nvb létszámának ideigelenes felduzzadása miatti - lehetőségének a felismerése kb. már többet ért, mint amit a teljes ellenzék összehozott - minden szembeszél ellenére - az ep-választás kampányában.
A kérdések valóban csalódást keltőek, különösen a frappáns olimpia-ellenit követően. Talán az idő rövidsége miatt nem volt lehetőség hosszabban gondolkodni/kidolgozni. Viszont én ezt roppant gyenge indoknak érzem, emiatt nem szavazni rájuk. Ezzel az erővel bárkiről elő lehet ásni valamit, ami unszimpatikus, és akkor szépen otthon lehet maradni a nyugiban, kényelmesen.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.06.03. 15:19:40

Ezekből a kérdésekből pontosan látszik, hogy a momentum pontosan ugyanazokra az ostobákra akarja építeni a hatalmát, akiket orbán már beszipkázott magának.
Momikások, ezt elbuktátok, sok tűzifa, száraztészta, krumpli kell ahhoz, hogy az ilyen megvásárolható full analfabéta idióta hozzátok álljon.

midnightcoder2 2019.06.03. 15:21:38

@Zabalint: Ez pontosan így van. Sportot akarnak fejleszteni ? Lehet Pl. kerékpárutakat építeni. Az nem igazán fejleszti a lakosság egészségét amikor a polgár a TV elõtt a focimeccset nézve emelgeti a sörösdobozt. A tornaórákhoz pedig a legtöbb iskolában nincs elég tornaterem.

nemecsekerno_007 2019.06.03. 15:24:09

@chrisred: Az nem szanckció hanem természetes te pofátlan disznó. Mégis mit képzelsz még a le nem dolgozott évek is fizetnünk kéne?! Annyira szánalmas ez a szerecsenmosdatás meg jogi bűvészkedés. Ha az drága Eu esetleg megnyírbálja a pénzeket mindenféle jogállami hablaty miatt akkor mi is elkezdhetünk számolni.

nemecsekerno_007 2019.06.03. 15:26:53

@chrisred: Egyébként meg szerinted mennyi idő meggyőzni az itthon dolgozókat, hogy ne tartsák el a külföldön dolgozók nyuggereit?! Föleg ha az EU is elkezd szívózni a pénzekkel?

midnightcoder2 2019.06.03. 15:27:31

@nemecsekerno_007: Az egész FK arra a hitre épül, hogy késõbb ebbõl nyugdíjad lesz. Egy ilyen lépés után kb. mindenki aki dézsmát fizet átmennek feketébe vagy szépen elhúzna nyugatra. Ez kb. olyan ötlet, mintha a kedvenc bankod mondaná azt, hogy ok, mostantól csak akkor kapod vissza a pénzed a kamatokkal, ha van legalább 5 gyereked aki idehaza vállalt munkát.

chrisred 2019.06.03. 15:33:38

@Cycmen: Milyen saját bevallás? Tényleg képtelen vagy leírt szövegeket értelmezni?

chrisred 2019.06.03. 15:36:41

@nemecsekerno_007: Szóval a te értelmezésed szerint egy szankció csak természetellenes lehet. Ez egyébként látszik is az aberrált ötleteidböl.

chrisred 2019.06.03. 15:42:36

@nemecsekerno_007: Senki nem azért fizet be a társadalombiztosítási alapokba, hogy másokon segítsen, hanem a saját egészségét és jövőjét akarja támogatni. (Persze amellett, hogy kötelező, mert ha nem lenne az, az emberek többsége se a külföldön dolgozók, se az itthon dolgozók szüleinek nyugdíjára nem adna pénzt.)

midnightcoder2 2019.06.03. 15:49:05

@CleanYourRoom: Általában mindenben amihez izom és állóképesség kell a feketék a jobbak. Sakkban nyilván nem, de az nem is igazi sport: nem kell hozzá stadion és nem lehet doppingolni.

body_andras 2019.06.03. 16:02:59

A hatásvadász címben feltett kérdésre nem kaptunk egyértelmű választ. Fekete-Győr legújabb akciójával nem ért egyet a posztoló, és ha jól sejtem átlát a populista szitán is.
Ebből hogyan következik, hogy nem támogatta egy választáson azt, hogy akárhány képviselőt küldjenek az európai parlamentbe. Mert attól még hogy az újabb népszavazósdi értelme és várható sikere nem győzte meg, még lehet hogy az adott közegben (EU) relevánsan képviseli az elveit - vagyis láthatóvá teszi a nem-fideszes választópolgárok véleményét.
Bár nem írta, de remélem, a döntő tényező a másik "versenyző" volt, és az a Kétfarkú Kutyapárt. Kár hogy nekik nem jött össze 5%, mert akkor nemcsak idehaza, hanem az Unióban is köztudatba hoznának néhány szellemes rendszerkritikát, amire nagy szükség van ám.

nemecsekerno_007 2019.06.03. 16:09:17

@midnightcoder2: ezt fejtsd már ki részletesebben mert nem tiszta, hogy miért menne mindenki nyugatra? Mert ott alig várják, hogy a magyar nyuggereknek fizessenek nyugdíjat?

kb. 500 000 magyar dolgozik külföldön, ez mondjuk jelent 700-800 ezer nyugdíjast itthon akiknek sajnos nem tudunk nyugdíjat fizetni illetve még az EÜ-ellátását se ha nem utalnak járulékot a hozzátartozóik külföldről.

A TB-nél ez egyébként símán működik EU-s szinten, ezt kéne bevezetni a nyugdíj esetében is.

nemecsekerno_007 2019.06.03. 16:11:22

@midnightcoder2: "Az egész FK arra a hitre épül, hogy késõbb ebbõl nyugdíjad lesz."

Ez nagyon vicces :)))))) Arra a hitre épül. Oké adjunk nekik még hitet, az sokkal kevesebbe kerül :)))))

Értem én, hogy nem kell stadion, de az lóf@sz pénz ahhoz képest amibe a nyugdíjrendszer v. az Eü kerül. Mivel egyik sem biztosítás hanem szociális ellátás.

nemecsekerno_007 2019.06.03. 16:13:26

@chrisred: "Senki nem azért fizet be a társadalombiztosítási alapokba, hogy másokon segítsen, hanem a saját egészségét és jövőjét akarja támogatni."

Pont ez a gond a rendszerrel te szerencsétlen. Ez kb. a búcsúcédula árusításával egyenértékü. Fizetsz és később üdvözülhetsz :))))))))))

Tényleg ennyire nehéz elfogadni, hogy ez a rendszer nem biztosítás, hiába nevezzük annak???!!!!
Az egyik legmasszívabb hazugság amit az elmúlt 70 évben felépítettünk, esküszöm olyan mint egy agymosott vallási szekta...

Cycmen 2019.06.03. 16:13:30

@chrisred: Milyen saját bevallás? Tényleg képtelen vagy leírt szövegeket értelmezni?

chrisred 2019.06.03. 15: Szòval a tolvajok ezzel nyugtatgatják a lelkiismeretüket. "Ugyan már, olyan picike pénzről van szó, fel sem tűnik, ha lenyúljuk."

Papukám, értelmes emberek leírják érthetően amit akarnak és nem kell a szövegüket értelmezni.
A picike pénz mit jelent nálad? Már hogy tudjam, ha esetleg legközelebb olyan hülye leszek, hogy elolvasom a baromságaidat! :D

Galebeb 2019.06.03. 17:19:17

A szerző rendszerszitű elemzési igényét a szerző rendszerszintű elemzés tagadása adja. Ezt vettem ki a szövegből.

BiG74 Bodri 2019.06.03. 17:50:20

Fontos a stadion? És mennyit teszel az építésébe, fenntartásába? Gondolom éjjel-nappal stadionban vagy, és legalább öt stadiont szponzorálsz darabonként évi 50-100 000 pengő forinttal. Remélem a mentő is majd egy stadionba visz majd be a kórházak haldokló sürgősségi ügyelete helyett, jó leszel a gyep alá, tápanyagnak.

Gyorgy007 2019.06.03. 18:28:19

@Spiritual: De hát te hordod haza a budiból a wc papírt. Megértelek, mert ha nem te lopod el, akkor ellopja a családod. Nem lehet 20 percenként újat kirakni. Esetleg vehetnétek magatoknak egy 10 es papírzsepit és akkor van mivel kitörölni a seggeteket.

Gyorgy007 2019.06.03. 18:44:37

@Emmanuel Goldstein: Látens homik? Akkor mi a véleményed FGYA ról? :D

Gyorgy007 2019.06.03. 18:50:14

@MEDVE1978: Alapvetően az UNIÓ a saját multijainak az érdekei mentén költi a pénzt, de ez a legtöbb ellenzékinek magas mint desznyónak a farzseb, vagy szándékosan hergelésre használja....

Spiritual 2019.06.03. 18:56:26

@Gyorgy007: Tudod cica mindenki magából indul ki és ahogy látom nem bírod a konkurenciát... Gondolom amíg anyád jóléti szolgáltatást nyújt az őröknek, addig gyorsan összekapkodod, amit lehet. Nem a családodat sittelték le a múlt héten kórházi tolvajlásért?

Christian Smith 2019.06.03. 19:03:43

Gyors válasz.
1. Külföldön pont telibeszarják az életképtelen modelleket. No profi sport támogatás. Ha valaki modellezö vb-n akar indulni azt se támogatják. Lásd a német , svájci és egyéb tökére épülö élsport példáját. És nem a magyar "laptarukók" a havi 60.000 forintnál szarabbul játszanak. Bezzeg a pék Andorrai.... Ingyen ... Szóval lapozzunk.
2. A migráns 1-500-ig nem kösz-szolgálat. Nem és nem piacgazdaság ahogy elöbb. Nem a telepumált Migri-vigri-csikri 1 , amelyik részeg Orbáncsicska autisták közgyüjetménye lett a legmagasabb költségvetéssel és a leszarabb nézettséggel

Spiritual 2019.06.03. 19:20:41

@nemecsekerno_007: Ahogy elnézem nem igazán sikerül képben lenned azt illetően hogyan működik a nyugdíjrendszer. Aki ma nyugdíjat kap az nem ajándékot kap. Negyven, vagy még több éven keresztül vonták tőle a járulékot. Ez nem ajándék és nem adható, hanem a ledolgozott évek és a jövedelem nagyságának függvényében jár. Esetleg szeretnéd jelenértéken visszafizetni a mostani nyugdíjasoknak a negyven éven keresztül befizetett járulékaikat? Egészen biztos vagyok benne, hogy kiba szarul járna az állam. Aki most külföldön dolgozik az ott fizeti a nyugdíjjárulékot, amely után a külföldi állam utalni fogja a nyugdíjat. Tehát az után a rész szerint sem a magyar állam fog fizetni, csak mint kifizetőhely egyben fogja utalni a nyugdíjat.

Hogyan tartsuk meg a munkaerőt? Rendes fizetéssel, bejelentett állással, karrier lehetőséggel, emberhez méltó munkakörülményekkel. Kormánypozícióban nem zokogni kell, hanem adót csökkenteni és nem adót átrendezni, lényegesen kevesebbet lopni, vállalkozások feltételeit javítani. Teszitek? Nem, szartok bele az átlagemberekbe. Oktatásról már nem is beszélek. Az már önmagában megéri, hogy az ember felpakolja a gyerekeit és kiviszi külföldre. Tetszik ez neked? Nem! Talán az űrkorszak hajnalán nem vésős-kalapácsos szakmunkássá kellene erőszakkal taníttatni a gyerekeket.

karesz82153 2019.06.03. 19:29:08

"Számomra fontos, hogy legyen az országnak egy olyan sportlétesítménye, ahol nemzetközi tornákat rendezhet, ahol a válogatottak világszínvonalú létesítményben mutathatják meg tudásukat."
Egy olyan sportlétesítmény? Akkor örülj mert a számodra fontos dolog már elég sokszor teljesült.

2 propaganda: Ahol én lakom az ep választások másnapján felbukkantak az ellenzéki plakátok.

3: Polt Péter : Talán nem nyíltan pártkatonát kéne legfőbb ügyésznek berakn. Nem hogy 9 évre egyetlen napra sem.:

chrisred 2019.06.03. 21:22:34

@Cycmen: Átlagosan értelmes ember tisztában van azzal, ha valaki idézőjelet használ, akkor nem a saját gondolatait közli.

nemecsekerno_007 2019.06.03. 21:28:52

@Spiritual: Szajkózzad te is 70 éves hazugságot. Tök mindegy mennyit fizetett be, azt már akkor elköltöttük. Fel tudod fogni??!!! Lehet, hogy megvan a jogalap, de belegebed az ország abba, hogy fizesse és egyre nehezebb lesz... Ezt így sikerült felfognod?

"Hogyan tartsuk meg a munkaerőt?" Gratulálok, ez is a szokásos mantra...

- úgy emelkedhet a nettó bér, ha csökkennek az adók, járulékok. ez eddig világos?
- de ehhez a kiadási oldalt is csökkenteni kell v. jöhet megint az IMF hitel
- a kiadási oldalon, meg így lehet csökkenteni. akinek nincs itthon járulékfizetője, annak nincs nyugdíj.
- akkor az itthon dolgozóknak kevesebbet kell fizetnie v. önkéntesbe fizet...

amit a szociális ellátórendszerről hazudnak az olyan mint a drog és elég rossz 70 évet átdrogozni így...

chrisred 2019.06.04. 09:00:05

@nemecsekerno_007: Hibák a fenti gondolatmenetben:

- Tényként kezeled, hogy a külföldön dolgozó munkavállalók visszatérésével 500 ezerrel több járulékfizető lesz. Holott nincs 500 ezer üres álláshely, tehát a jelenleg munkában állók nagy része munkanélküli vagy közmunkás lesz, tehát nem a bevételi, hanem a kiadási oldalra kerül a költségvetésben.
- Ha többlet van a munkaerő-kínálatban, az lefelé viszi a béreket. Ha a bérek reálértéke csökken, akkor a befizetett járulékoké is.
- Ha valakinek kilátásba helyezik, hogy rajta kívül álló körülmények miatt elvesztheti a nyugdíjjogosultságát, nyilvánvalóan törekedni fog arra, hogy ne kelljen járulékot fizetnie. Több lesz a feketemunka, vagyis csökken a befizetett járulék.
- Ha a nyugdíjasok tömegesen térnek vissza a munkaerőpiacra, hogy megéljenek, akkor tovább nehezitik az új generációk itthoni munkavállalási esélyeit, ezért még többen kényszerülnek elhagyni az országot.

Szóval az a helyzet, hogy hiába szeretnéd a régi módon, központi tervgazdasági ukázokkal megerőszakolni a lakosságot, csak újabb problémákat teremtenél.

Cycmen 2019.06.04. 09:24:46

@chrisred: "Átlagosan értelmes ember tisztában van azzal, ha valaki idézőjelet használ, akkor nem a saját gondolatait közli."

Amit idézőjelbe tettél, az egy általad kreált fiktív mondat volt, amit egy elképzelt fideszes (nem)mondott! :D Az a mondat a te műved, nem idéztél semmit sem!
Azt látom hogy az idézőjel jelentésével tisztában vagy, de szerencsétlenségedre én is! Hülyén és szánalmasan mentegetőzöl libsi szokás szerint és miután beszopatod saját magad, utána még van pofád oktatgatni meg fölényeskedni!

chrisred 2019.06.04. 09:39:38

@Cycmen: Most már hiába mosakodsz. Az teljesen mindegy, hogy mások valóban elhangzott vagy feltételezett gondolata van idézőjelbe téve, mindenesetre rendkívül ostoba reakció saját bevallásnak nevezni.

Cycmen 2019.06.04. 11:04:38

@chrisred: " Az teljesen mindegy, hogy mások valóban elhangzott vagy feltételezett gondolata van idézőjelbe téve, mindenesetre rendkívül ostoba reakció saját bevallásnak nevezni."

Igazad van kedves barátom, mert ha beteszel idézőjelbe egy olyan mondatot amit te találtál ki de másoknak tulajdonítasz, akkor azt kell erre mondani, hogy HAZUDTÁL!

chrisred 2019.06.04. 11:26:36

@Cycmen: Írtam előtte, hogy tolvajok önigazolásáról van szó, akinek nem inge...

Cycmen 2019.06.04. 12:32:41

@chrisred: " Írtam előtte, hogy tolvajok önigazolásáról van szó, akinek nem inge..."

Bazzmeg le is írtad hogy te találtad ki, tehát semmiféle tolvajnak semmiféle önigazolásáról nem lehet szó!
Már hányadik magyarázatot szeded elő ami szar? :D
Öreg, írsz valamit, azt a fejedre olvasom, akkor kitalálod hogy idézőjelben volt tehát nem is a te szavaid, kicsit körbejárom, erre elismered hogy te találtad ki, most meg megint be akarod állítani ténynek a szarodat és szerinted én azért foglalkozom ezzel, mert az "ingem" ? Vadász vadász!

chrisred 2019.06.04. 13:00:07

@Cycmen: Túl sokat vergődsz, bele akartál magyarázni valamit a szövegbe, ami nem volt benne. Én meg a kedvedért megismételtem mindent, a lassú gondolkodásúakat kisegitő magyarázatokkal. De láthatóan hiába.

Cycmen 2019.06.04. 13:23:41

@chrisred: "Én meg a kedvedért megismételtem mindent, a lassú gondolkodásúakat kisegitő magyarázatokkal."

Aha! Újabbnál újabb, az előzőnek ellentmondó magyarázatokkal jössz elő! ::D Mondjuk most már azzal sem, hanem a teljes szopatottság állapotában úgy teszel mint Anasztázia grófnő az után hogy hatalmasat fingott, lebassza Tasziló grófot a büdös miatt! :D Ki ne hirdesd már magad a vita győztesének kis köcsög! :P
VISSZAJÖVÖK!

Spiritual 2019.06.04. 20:32:28

@nemecsekerno_007: Feltételezem, hogy te valami fideszes kormánytag vagy, mert úgy beszélsz, mintha ti fizetnétek a nyugdíjat.

"...sajnos nem tudunk nyugdíjat fizetni illetve még az EÜ-ellátását se ha nem utalnak járulékot a hozzátartozóik külföldről…"

Elég érdekesnek tartom azt, hogy te egy olyan generációk közötti konszenzust próbálsz megszüntetni, amire az ország stabilitása épül. Elég sok embernek van külföldön dolgozó családtagja és amit ti leműveltek azzal azt éritek el, hogy mások is kimennek. Az országban már amúgy is megrendült a bizalom. Fidesz ellopta az mnypt. Befektetési társaságok mentek úgy csődbe, hogy előtte kiszedték a pénzüket a fideszesek. Ezzel gyakorlatilag pilótajátékká silányították, az amúgy is gyenge pénzügyi intézeteket. Oba által meghatározott mértéknél többet biztosan nem tartanék egyetlen egy bankban sem.
A TB. Egyszerre két helyen nem lehetsz biztosított. Vagy itt fizetsz és itt vagy jogosult a szolgáltatásokra, vagy ott és az unió országaiban az eus kártyával csak sürgősségi esetben veheted igénybe a tb-t.

"...Tök mindegy mennyit fizetett be, azt már akkor elköltöttük. Fel tudod fogni??!!! Lehet, hogy megvan a jogalap, de belegebed az ország abba, hogy fizesse és egyre nehezebb lesz... Ezt így sikerült felfognod?..."

Ezt kb egy háziasszony mondhatja így az urának... :D Ha a kifizetés jogszerű, márpedig az mert mindenki megdolgozott érte és járulékot, nem adót fizetett. Minden generáció befizetését elköltik a jelenben, mindezt azért hogy majd a jövőben ők is jogosultá váljanak egy következő generáció àltal befizetett járulékra. Többfajta nyugdíjrendszer létezik. Nálunk a felosztó kirovó, máshol a teljes öngondoskodàson alapuló, ahol nyugdíjalapba fizeted a pénzed, illetve ennek a keveréke. A fidesz sajnos azzal hogy a magánnyugdíj számlákon lévő pénzt ellopta, visszalökte az országot a teljes állami nyugdíj felé.
Nemigen hiszem, hogy az ország belegebed ebbe. Magyarországon, mind a munkáltató, mind a munkavállaló tetemes összeget fizet be a nyugdíjkasszába. A legnagyobb baj az, hogy ti az adó befizetéseket magánvagyonként kezelitek és azt is ellopjátok. A legtöbb pénz arra megy el, hogy az egyszerű emberek gazdag oligarhákat csinálnak a ner istenverte lovagjaiból. Ez az ami az országot tönkreteszi, nem a nyuggerek, nem a kismamák, nem a rokik. Hanem az, hogy benneteket nem lehet jól lakatni…

"...úgy emelkedhet a nettó bér, ha csökkennek az adók, járulékok. ez eddig világos?
- de ehhez a kiadási oldalt is csökkenteni kell v. jöhet megint az IMF hitel…"

Az a baj hogy nem érted, de az emberek kilencvenöt százaléka csak az egyváltozós modellig lát. Egy dolgozótól kb negyvennyolc százalék adót és járulékot vonnak el. Vállalkozások még többet fizetnek. Ez az oka annak, hogy nagyon sok a mikro illetve kisvállalkozás. A baj az, hogy nem tudnak közép vállalkozássá fejlődni. Az emberek pedig nem tudnak a fizetésükből annyi összespórolni, hogy elindítsák a saját vállalkozásukat. Ha alacsonyabbak az adók, többen lépnek be a vállalkozói piacra, több munkahely teremtődik. Ha magasabbak a keresetek, az emberek tudnak vásárolni ezekben az üzletekben és a végén az állam nagyobb adóbevételt realizál. Ez mindig így történik.

"...akinek nincs itthon járulékfizetője, annak nincs nyugdíj…"

Figyu már, ezt a baromságot honnan vetted? A rendszer nem így működik. Ez még nem Kína, ahol a család tartja el az idős szülőket, mert ott nincs nyugdíj. Szóval ott elég nagy tragédia, ha meghal a gyerek… Pont ezt a kiszámíthatatlanságot zárja ki az, hogy egy életen keresztül fizeted a nyugdíjat, hogy idős korodra legyen ellátásod.

Mi van azokkal akiknek nincs, vagy nem lehetett gyerekük, vagy meghalt? Ott sem fizet senki majd az idős ember után, de a nyugdíjas számíthat majd a nyugdíjára, amiért megdolgozott!
Jó lenne ha nem terjesztenél hülyeségeket még akkor sem, ha kiver a szarszeplő az irigységtől!
süti beállítások módosítása