Avagy hogyan látni a közéletet az 1. emeleteről

Vidéki panelos

Vidéki panelos

Nem ezt mondtuk... 1. rész

A hiányzó ellenzéki szavazók egyike, avagy miért nem szavaztam az összefogásra ellenzéki szavazóként

2022. április 19. - Bolog

Az április 3.-ai választás óta sokan sokféleképpen keresik az okokat. Új műfaj született a szavazatszámlálók beszámolóiból, az elemzők folyamatosan azonosítják be a vélt, vagy valós okokat. Videókon láttuk az ellenzéki és a kormánypárti szavazókat is.

Azt hiszem azok nem szólaltak meg még leginkább, akiknek a szavazata az elemzések szerint hiányzott a 6párti (Egységben Magyarországért - csak google kereséssel tudtam kideríteni mi is volt a hivatalos név) összefogás listájáról. Hát én vagyok az egyik, akinek a szavazata nem volt ott és nem azért, mert nem mentem el szavazni, még csak azért sem, mert a kormánypártra szavaztam volna, sőt kifejezetten vágytam, akartam, tettem érte, hogy ne a kormánypárt folytassa. Tehát mondhatnánk azt is, hogy én vagyok az a szavazó, akit biztosnak vettek, vagy annak gondoltak. De nézzük miért is nem szavaztam a listára.

Azt, hogy a Fidesz milyen rendszerszintű előnnyel indul, azt most ne vegyük figyelembe (bármennyire is meghatározó a választási eredmények szempontjából), mivel az összefogás elindult rajta, részt vett minden törvény megalkotásában (jelenlétével legitimálta), így mindent legitimizált. Valahogy úgy fogalmazott Hadházy Ákos, hogy ha elindulunk, akkor az összes szabályt is elfogadjuk.

Abból az alapvetésből indulok ki, hogy én a politikusok munkáltatója vagyok, így elsősorban az előző 4 év teljesítménye alapján döntök arról, hogy szavazok-e rájuk vagy sem. A múltbeli teljesítmény már adott, míg a jövőbeli csak ígéreteken alapul, noha ez is nagyon fontos, hogy mit szeretnének elérni, bár ez egy kicsit más, mint az ígéret. Emellett a politikai megnyilvánulásokat átlagos szinten követem, parlamenti felszólalásokat is hallgatok, szóval nem érzem teljesen tájékozatlannak magam. Több pontban és részletben szedem össze

Nézzük az én (és fontos, hogy nem mások, csak a saját) ellenérzéseimet:

Nem végezték el a munkát az elmúlt 4 évben (sem):

Szerettem volna látni, hogy mennyi törvényjavaslatot tudott a parlament elé vinni és elfogadtatni az ellenzék a 2018-2022 közötti időszakban. Nem néztem utána, de hipotetikusan azt gondolom, hogy 0, mert a bizottságokon nem jutnak túl. Igen ez a Fidesz bűne, hogy nem enged az országgyűlésben ellenzéki javaslatokat tárgyalni, de akkor miért is szavazzak az ellenzékre, ha ezt a feladatát képtelen betölteni? 

Oké, legyünk megértőek, nem tudnak törvényeket alkotni, mert rendszerszinten a másik fél nem engedi őket. De a parlamenti felszólalások ott vannak mint (látszat)lehetőség, hiszen ezekre simán lehet következmények nélkül boldogkarácsonyt mondani. Na de mire is használták ezt a "lehetőséget" az összefogás képviselői. Amiket én láttam, ott elsősorban a sajtó által megírt ügyeket vetették fel. Azt pedig szerintem jobban csinálnák az újságírók. Szóval most néhány mandátumot igazán kisorsolhatnának újságírók között. A 4 év alatt nem tudtatok semmit folyamatosan, rendszeresen képviselni, minden alkalommal jelezve a problémákat (pl. az oktatási rendszerről minden alkalommal fel lehetett volna olvasni a szülői hang kezdeményezéséből, minden alkalommal testközeli élményként lehetett volna beszélni az eü. problémáiról jövőképet is felvillantva.) (Mivel a köztévé tudomásom szerint közvetíti a parlamenti üléseket, így az ellenzék jövőképpel jelenhetett volna meg ott.)

Nem emlékszem, hogy rendszeresen megjelentek volna az adott képviselő választókerületének problémái, amelyeket a képviselő közvetít.

Helyette persze csinálhattak volna mást és csináltak is, de annak többségében sem volt köszönet. Ugyanis a parlamenti felszólalások büntetéseinek egy részét a választópolgárokkal fizetették ki. Ami bennem óriási visszatetszést váltott ki. Hogyan nevezhetik magukat felelős politikusnak, ha amikor a felelősséget vállalni kellene a választópolgárok teszik ezt helyettük. (Tudom, hogy nem mindenki tett így, de mivel együtt indultak, így ebben is közös a felelősség).

2010-2022 között a pártok nem végezték el a pártépítés munkáját, nem látok vidéki pártszervezeteket, nem látok irodákat, ahol elérhetőek ezek a pártok (vannak, akik igen). Egyetlen képviselő üzenete, meghívása sem jutott el hozzám azzal kapcsolatban, hogy 2010-2022 között tart egyetlen, vagy rendszeres fórumot (igen, a kampányban nem elég úgy tenni, mintha), ahol a választók a problémáikkal kereshetik meg. (Itt nem fideszes képviselőről beszélek). Ez pedig nem pénz, csak akarat és energia kérdése.

Az van, hogy nem foglalkoztak a választókkal. Ismét csak a saját élményeimre tudok támaszkodni, tehát fogalmam sincs, hogy ez mennyire általános. A közös program előtt több párt, vagy kezdeményezés közzétette saját programját. Ezekből elolvastam az engem érintő és érdeklő részeket, valamint a megadott elérhetőségeken tisztázó kérdéseket tettem fel a pártnak és javaslatot fogalmaztam meg. Sót, egy esetben még telefonáltam is a programmal kapcsolatban. A leveleimre nem érkezett semmilyen válasz. Sem annyi, hogy köszönjük ezek semmire nem használhatóak, sem olyasmi, hogy köszi, tök jó, hogy írtál, hogyan tudunk bevonni a folyamatokba.

Folyt. köv.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://videkipanel.blog.hu/api/trackback/id/tr8217809931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása